Digital Post lukker midlertidigt ned

Profilbillede
dato

Frem til mandag d. 21. marts 2022 kl. 9:00 vil Digital Post være lukket.

Det skyldes, at Digital Post overgår til en ny og samlet platform.

Dagene frem til d. 21 vil det være muligt at læse eller genlæse tidligere post, som du har modtaget og modtage post fra de virksomheder du har givet tilladelse til, at de må sende dig post via e-boks.

Hvad skyldes den midlertidige lukning?

Årsagen til den midlertidige lukning skyldes, at det offentlige overtager al myndighedspost fra E-post.

Det betyder, at det vil være muligt for virksomheder og borgere at tilgå deres Digitale Post via borger.dk, virk.dk. en hel ny Digital Post-app og apps fra E-boks og Mit.dk  

Hvad vil det betyde for dig?

  • Du kan ikke sende eller besvare Digital Post fra 18. marts kl. 17 - 21. marts kl. 9
  • Du vil forsat kunne logge på Digital Post og læse din post i omstillingsperioden
  • Har du modtaget et brev med en frist i omstillingsperioden, bliver fristen automatisk forlænget med op til 3 dage.
  • Du kan forvente, at forskellige services i Odder Kommune er berørt af omstillingen, se et udsnit herunder Digital flytning og Digital Pladsanvisning
  • Fra 17. marts kl. 14 - 21. marts kl. 10 kan du ikke benytte de digitale blanketter i Odder Kommune, der anvender Digital Post
  • Har du spørgsmål til en eksisterende sag i Kommunen, skal du kontakte det sted eller den person, du er i dialog med
  • Hos Digitaliseringsstyrelsen finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om den nye Digital Post. Du kan læse mere på linket her. Du kan også læse mere på www.borger.dk/digitalpost  

Du har mulighed for at kontakte Borgerservice på tlf. 99667000, hvis du i løbet af de fire dage får brug for hjælp.

Kilde: Borger.dk