Bliv en del af Børnehandicapteamet i Vesthimmerlands kommune og gør en forskel for familier med børn og unge med funktionsnedsættelser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en kollega til en fast stilling til børnehandicapteamet

I forbindelse med Barnets Lov har vi opnormeret i vores Børnehandicapteam, og er i gang med at sætte det helt rigtige hold.

Vi søger den sidste kollega til holdet, så hvis du har kendskab til lovgivningen, flair for, og lyst, til at arbejde med familier med børn og unge med funktionsnedsættelser i Vesthimmerlands kommune, kan det måske være dig vi mangler.

Din profil

Du skal være klar til at påtage dig myndighedsrollen, være optaget af at afdække ressourcer og inddrage barnet, forældrene og netværket samt være nytænkende i forhold til at finde nye løsninger til gavn for barnet og familien.

Derudover skal du have lyst til og mod på, at blive skarp på den nye lovgivning sammen med os.

Du skal herudover gerne have en eller flere af følgende kompetencer:

  • en socialfaglig uddannelse som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Gode kommunikative færdigheder, både på skrift og i tale
  • erfaring med ICS metoden og gerne med andre relevante fagsystemer f.eks DUBU
  • erfaring med målgruppen og myndighedsrollen
  • evnen til at skabe en ligeværdig og respektfuld dialog med borgerne
Afdelingen

Familieafdelingen består af seks underafdelinger: Børne- og Familierådgivningen, Familiehuset, Misbrugsafdelingen, Tandplejen, Center for Psykologi og Pædagogik samt Center for Børne- og Ungesundhed. Vi lægger stor vægt på vores tværfaglige samarbejde mellem afdelingerne, hvorfor ledelsen også løbende har fælles driftsmøder, herunder både afdelingslederne samt de faglige ledere.

Børne- og Familierådgivningen holder til på administrationsbygningerne i Aalestrup og Løgstør. Du vil have kontor i Løgstør. Der er 38 ansatte i Børne- og Familierådgivningen, og de to faglige ledere er tilknyttet både i Aalestrup og Løgstør. Den faglige koordinator er tilknyttet vores administrative personale. De faglige ledere og den faglige koordinator samarbejder omkring den faglige ledelse, hvilket betyder at der sikres en ensartethed på tværs af afdelingen, og et fælles fagligt fundament.

Vi tilbyder

En god afdeling, hvor vi har respekt for hinandens forskelligheder, og vægter dialog, åbenhed en uformel tone samt et godt humør højt.

Vi tør godt sige højt at vi har en god afdeling, hvor det gode arbejdsmiljø er vigtigt for både ledelse og medarbejdere

Derudover tilbyder vi også:

  • Gode kollegaer
  • Flex-tid
  • Mulighed for hjemmearbejde efter 3 måneders ansættelse
  • Fleksibilitet
  • Højt humør
  • Godt arbejdsmiljø
  • Stor indflydelse og mulighed for personlig og faglig udvikling, i en afdeling med fokus på udvikling af fag og metoder, og hvor det forventes, at man har fokus på sig selv og egen faglighed.

Du vil få en god introduktion til hele organisationen, afdelingen og arbejdsopgaverne.

Du vil få en mentor i op til 3 måneder, der vil give dig en grundig introduktion til sagsbehandlingen. Det er et krav til at du deltager i supervision og samtidig er der mulighed for tæt faglig sparring med ledelsen

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Yderligere oplysninger

Ansættelsessamtaler forventes at foregår torsdag den 28. oktober 2024

Tiltrædelse den 1. december 2024 eller før

Vi håber at ovenstående har vakt din nysgerrighed. Du må gerne forud din ansøgning, kontakte afdelingsleder Tanja Bartholomæussen for en snak på telefon: 24861331

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vesthimmerlands Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Børne- og Familierådgivningen, Torvegade, 9670 Løgstør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6113043

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet